Sider

søndag 26. juni 2011

Deilige sommerdager




Jeg nyter sommeren, og tilbringer mye tid utendørs, både i hagen og verandaen. Siden jeg har hobbyrommet mitt i kjelleren som stenger for både vær og vind, tar jeg ofte med meg det jeg kan av hobbyting ut når det er fint vær. De siste dagene har vært helt herlige;) 20 grader + og nesten helt blå himmel skal nytes til det fulle sammen med samboeren min og mopsen vår Kira. Henne hentet jeg i Sverige i april og hun er verdens herligste skapning. Grynter og snorker og skal gjerne være med på alt (noe hun stort sett får lov til også ;) ). Hun bikker snart seks måneder og er fortsatt veldig nysgjerrig på alt som rører seg.



Meg og verdens herligste hund, Kira.


Denne uken støpte jeg betong i former til både en potte og pynt i blomstebeddet. Det var en ny opplevelse og egentlig veldig gøy. Min søster og jeg gikk litt tilbake til barndommen da vi lekte med sølekaker og sand. Det er visst en god stund siden nå. Hihi!  Oppskrift på hvordan du går frem for å støpe finner du HER.


Kulene støpt i glasskupler fra noen gamle lamper min far fant igjen i kjelleren.



De ferdige kulene etter at kuppelen er knust.


Kulene ble et fint tilbehør til det nyplantede blomsterbedet mitt.


Kira ville også gjerne være med en tur oppi bedet.



Potta er klar til å tas ut av formen.


Ble veldig fornøyd med denne potta, selv om den er litt liten til rosa mi. 
Det var igjen litt maling på det gamle malingspannet jeg brukte som form
og denne festet seg på potta, men det ble egentlig veldig stilig.
Potta fikk et litt eldre preg over seg.



Denne engelen har jeg støpt i en gipsform av silikon.


Engelen har også fått plass i beddet.

Resultatet ble egentlig ganske bra, selv om hullet potten egentlig ble litt for lite til en av de vanligste pottestørrelsen, men da får vi heller finne en blomst med litt mindre potte på ;)  En meget fornøyd jente sitter igjen ;)


God sommer!

2 kommentarer:

  1. Wow!!! Tror du Kira har vokst siden i sommer eller :D

    SvarSlett

Takk for at du tar turen innom bloggen min og så koselig at du legger igjen en liten hilsen ;)

Klem fra Mari ;)